WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
Tel.: (94) 36 334 85 , Fax.: (94) 36 331 13
e-mail :drawsko@post.pl
NIP: 674-00-06-008, REGON: 330920742
____________________________________________________________________________________________
KARTA USŁUG nr SO/1/7
_____________________________________________________________________________________
WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wymeldowanie.
-
Decyzję o wymeldowaniu osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się wydaje się na wniosek:
- właściciela,
- podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu.
- Kopia tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego/budynku (oryginał do wglądu).
- Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa gdy stronę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym.
- Inne dokumenty mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Wniosek może zostać złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 poz. 657).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2016 poz. 23).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 poz. 1827).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2015 poz. 1852).
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za decyzję administracyjną – 10 zł;
- za udzielone pełnomocnictwo – 17 zł.
Sprawę prowadzi: Biuro Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim, pokój 113
Tryb odwoławczy:
Stronie służy prawo złożenia odwołania do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, tj. Burmistrza Drawska Pomorskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne informacje:
Organ administracyjny publicznej może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów mających wpływ na prowadzone postepowanie administracyjne (wyroki sądowe, protokoły z egzekucji komorniczej, zdania lokalu i inne).